Tuindiensten

Garden-Tools

TUINDIENSTROOSTER 2019

Ploegleiders zaterdagen 9.15 – 12.30

01

23 maart, 15 juni, 14 september
Ploegleider: VACATURE

Tuinnummers: 11 22a 31 43 49 56 81 97 110 125 141 152 159

02

6 april, 29 juni, 31 augustus

Ploegleider: Rikkie Kuilder, Tuin 129, rikkiekuil@zonnet.nl, 06 34 71 65 64

Tuinnummers: 13 23 32 43a 51 59 82 98 112 128 143 153 160

03

20 april, 6 juli, 12 oktober
Ploegleider: Rob Visser, Tuin 108, robx@xs4all.nl, 06 51 78 38 19

Tuinnummers: 14 25 33 43b 52 60 83 99 113 131 145 154 161

04

11 mei, 20 juli, 26 oktober

Ploegleider: Irene van Gils, Tuin 27, 050 527 77 19

Tuinnummers: 15 26 34 44a 50 53 63 85 101 117 132 147 155

05

25 mei, 17 augustus, 2 november

Ploegleider: Conny Essbach, Tuin 37, c.essbach@gmail.com, 06 21 37 68 38

Tuinnummers: 18 28 39 44 54 65 87 107 122 137 148 156

06

1 juni, 3 augustus, 28 september

Ploegleider: Natascha Vink, Tuin 61, natas33@hotmail.com, 06 13 00 88 55

Tuinnummers: 29 42 45 48 55 78 88 109 124 139 151 158

Ploegleider maandagen 12.50 – 16.00

07

15 april, 24 juni, 26 augustus

Ploegleider: Eppie Edzes, Tuin 21, edzesee@gmail.com, 06 29 46 42 76

Tuinnummers: 19 20 103 123 133 150

————————————————————————————————————————————-

Beste Tuinwijckers,

De Tuindiensten vinden plaats op zaterdagochtend of maandagmiddag. Ik hoop dat het rooster klopt. Wil je me zo snel mogelijk melden als er vergissingen in staan?

De tuindiensten op zaterdag beginnen om 9.15 in de kantine met een kopje koffie of thee en het verdelen van de klussen en eindigen om 12.30 uur. Ze beginnen dit jaar dus iets later, en duren iets korter! Van 10.45 tot 11.00 pauzeren we. De maandagploeg begint om 12.50 en eindigt om 16.00. Wil je de ploegleider melden als je voor de eerste keer tuindienst doet?

In de maandagploeg (voor mensen die niet op zaterdagen kunnen) zouden we graag wat meer mensen hebben. Wil je me mailen of bellen als je je bij deze ploeg wilt aansluiten? Inhalen kan ook bij de maandagmiddagploeg!

Voor een goede spreiding van de onderhoudswerkzaamheden is het handig als je je aan het rooster houdt. Mocht je verhinderd zijn: plan je vervangende dienst zo dicht mogelijk vóór of ná je ingeroosterde datum. Je hoeft dat niet van tevoren te melden.

Aan het eind van de tuindienst teken je de presentielijst. Aan het eind van het seizoen wordt bekeken of je drie tuindiensten hebt gedaan. Per gemiste tuindienst wordt 99 euro in rekening gebracht. Gemiste tuindiensten kunnen niet worden doorgeschoven naar het volgende seizoen.

Met de tuindiensten of het verrichten van algemeen werk proberen we de contributie laag te houden en de onderlinge contacten te bevorderen. Er wordt rekening gehouden met leden die geen fysiek zwaar werk kunnen doen.

Een lid kan zich bij tuindiensten of ander algemeen werk laten vervangen door iemand anders. Dat kan ook als dat niet lukt om gezondheidsredenen etc. Als je geen vervanger kunt vinden, kun je bij het bestuur een voorstel indienen voor vervangend werk, zoals bijvoorbeeld het organiseren van activiteiten. In de praktijk lukt dit helaas zelden , en zit je dus aan de boete vast.

Leden van verdienste, ereleden en diegenen die op 10 december 2016 lid van Tuinwijck en op dat moment 70+ waren (geboren op of vóór 1 december 1946), zijn vrijgesteld van tuindiensten of andere werkzaamheden voor Tuinwijck. Dat geldt ook voor leden die borders beheren, leden van het bouwteam, leden van de kennismakingscommissie, leden van de commissies heg/pad en sloot/wal, leden aan wie door de ALV de vrijwilligersvergoeding is toegekend, het lid dat de ledenadministratie bij houdt, de beheerder van de moestuinen, zitmaaiers, bosmaaiers en leden van de zeisploeg.

Tot ziens!

Arie van Tiel (Bestuurslid Tuinonderhoud)

 

Comments are closed.

Pin It